LAB BANAKETARAKO PATINETE ELEKTRIKOEN AURKA AGERTZEN DA LAB SE OPONE A LOS PATINETES ELÉCTRICOS PARA REPARTO
Jakin dugu Lan Osasuneko Estatuko Batzordeak (CESL) 2022an eta 2023an egindako bileretan Correosek bertan zeuden sindikatuei (LAB ez zegoen urte horietan) jakinarazi ziela 150 patinete elektriko erosi zituela. Gaur egun ez dugu ez segurtasun eta osasun fitxarik, ez prestakuntza planik ezta gainerako informaziorik ere. Eskatu dugu eta gaur egun ez zaigu bidali. Lan material berri honen Laneko Arriskuen Ebaluazioa ere eskatu dugu.
LABek CESLen 2025eko bileretan bizikleten, orga elektrikoen eta abarren prototipoak nahitaez erabiltzearen aurka egin zuen. 2.Banaketako (Oina) langileei 1.Banaketa-plusa (Motorizatua) ordaintzea saihesteko modu bat iruditzen zaigu.
Zirkulazioko Erregelamendu Orokorraren 121. artikuluaren 4. eta 5. paragrafoen arabera, motor
elektrikoen bidez propultsatutako ibilgailu arinek debekatuta dute espaloietatik eta oinezkoentzako
gainerako guneetatik zirkulatzea. Udalerri bakoitzak bere legeria du, baina orokorrean ibilgailu hauek ezin dute espaloietatik joan, salbuespen gisa batzuetan zirkulatu ahal dute, baina oinezkoen abiaduran.
Badakigu patinete horiek Araban Gasteizko U.R.1, U.R.2 eta U.R.3 unitateetara bidali direla, baita Amurrioko eta Laudioko unitateetara ere. Nafarroan, Los Arcosko unitatean, Caparroson eta Zangozan, eta, Bizkaian, Mungian eta Algortan.
LABek ez du langileen eskubideen defentsan etengo, eta ekintza sindikala, lan- osasuneko delegatuak eta zerbitzu juridikoak plantillaren zerbitzura jarriko ditu.
Hemos tenido conocimiento de que en las reuniones del Comité Estatal de Salud Laboral (CESL) de 2022 y 2023, Correos comunicó a los sindicatos presentes en la misma (LAB no estaba presente en esos años) la adquisición de 150 patinetes eléctricos. A día de hoy no tenemos ni ficha de seguridad y salud, ni plan de formación y demás información. La hemos solicitado y aún no se nos ha remitido. Además hemos solicitado también la Evaluación de Riesgos Laborales de este nuevo equipo de trabajo.
LAB se opuso en las reuniones de 2025 del CESL a la obligatoriedad de usar los diferentes prototipos de bicis, carros eléctricos, etc, de forma forzosa. Nos parece una manera de evitarse el plus de Reparto 1 (Motorizado) para el personal de Reparto 2 (Pie).
Los vehículos ligeros propulsados (VMP) por motores eléctricos, según los apartados 4 y 5 del artículo 121 del Reglamento General de Circulación, tienen prohibida la circulación por las aceras y demás zonas. Cada municipio tiene su propio reglamento, pero por norma general estos vehículos no pueden circular por las aceras, salvo en ciertas excepciones en las que han de hacerlo a la velocidad de los viandantes.
Sabemos que dichos patinetes se han remitido en Araba a la U.R.1, U.R.2 y U.R.3 de Gasteiz, así como a las Unidades de Amurrio y Laudio. En Nafarroa en la Unidad de Los Arcos, Caparroso y Zangoza, y en Bizkaia en Mungia y Algorta.
LAB no cesará en la defensa de los derechos de los/as trabajadores/as, poniendo su acción sindical, sus
delegados/as de salud laboral y sus servicios jurídicos al servicio de la plantilla.

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